Infiintarea unei companii in Romania trebuie sa respecte anumiti pasi, in functie de tipul firmei ales. Antreprenorii pot solicita infiintarea mai multor tipuri de societati in diverse orase ale tarii.
Printre primii pasi necesari pentru a deschide o afacere in Romania se numara pregatirea unui set de documente care trebuie depuse la Registrul Comertului din orasul in care firma isi va desfasura activitatea.
Mai aveti varianta de a infiinta firma online, cu ajutorul platformei noastre – LaRegistru. Specialistii nostri in infiintare de firme va pot ajuta la pregatirea si depunerea documentelor necesare inmatricularii oricarui tip de societate.
Table of Contents
Odata hoatrat sa infiinteze o firma, un antreprenor va trebui sa se gandeasca si la documentele pe care le are de pregatit in vederea inmatricularii acesteia. In acest sens, viitorul proprietar se va hotari asupra tipului de societate pe care o va crea, urmand primele pregatiri ale infiintarii acesteia.
Astfel, urmatorii pasi trebuie avuti in vedere la infiintarea unei societati:
In ceea ce priveste ultimul punct, legat de actele necesare infiintarii unei firme, acestea vor diferi in functie de tipul de societate ales, avand in vedere ca pentru inmatricularea unui SRL sau SA, acestea vor fi mai complexe in comparatie cu cele necesare pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate sau a unei intreprinderi familiale. Daca aveti nevoie de traduceri legalizate pentru actele necesare pentru infiintarea unei firme in Bucuresti, va recomand serviciile partenerilor nostri – TraduceriLegalizate.com.
Daca v-ati hotarat asupra tipului de societate pe care doriti sa in inmatriculati, specialistii nostri va stau la dispozitie cu servicii de infiintare firme si de contabilitate. Acestea sunt disponibile in mai multe orase ale tarii, printre care Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara.
Iata care sunt principalele documente necesare pentru demararea procedurilor specifice de infiintare a unei firme:
Echipa noastra va sta la dispozitie cu toate detaliile legate de costuri infiintare firma, autoritatile in masura sa elibereze actele necesare si alte aspecte care privesc acest proces!
Un antreprenor poate infiinta unul dintre urmatoarele tipuri de firma:
Actele necesare infiintarii unei firme depind, in primul rand, de tipul societatii selectat. Odata hotarat, antreprenorul va fi nevoit sa pregateasca un dosar care va cuprinde toate documentele mentionate mai sus.
Actul Constitutiv este cel mai important document care trebuie pregatit atunci cand se infiinteaza o firma romaneasca. Acesta trebuie redactat in fata unui notar public, dupa care atasat dosarului cu restul actelor necesare inscrierii firmei la Registrul Comertului.
Actul Constitutiv este necesar la infiintarea unei societati cu raspundere limitata sau a unei societati pe actiuni. In cazul unui PFA sau II, o simpla cerere emisa de Registrul Comertului va trebui completata.
Actul Constitutiv al unei companii trebuie sa contina urmatoarele informatii:
Documentul Constitutiv al unei companii poate contine si alte clauze stabilite de catre asociati la infiintare.
Specialistii nostri pot redacta actele necesare infiintari tuturor tipurilor de firme, insa autentificarea poate fi facuta de un notar. Folosind serviciile noastre de infiintare a firmei, puteti beneficia inclusiv de servicii complete de notariat pentru diferite tipuri de acte necesare la Registrul Comertului.
Puteti afla care sunt actele necesare infiintarii unei firme din infograficul de mai jos:
Primul pas la infiintarea unei firme va incepe cu verificarea disponibilitatii si rezervarea numelui ales pentru societate. Acest pas este necesar atat la infiintarea unui PFA cat si pentru restul formelor juridice, iar cei care vor sa demareze afaceri sub ele vor trebui sa se asigure ca denumirile alese sunt unice. Pentru a fi siguri ca numele ales se poate utiliza, este recomandat sa se propuna 3 nume in ordinea preferintelor pentru verificare. Pentru aceasta, este necesara completarea unei cereri. Trebuie stiut ca alaturi de numele dorit, trebuie mentionata si forma juridica a societatii. Odata cu denumirea comerciala, firmele vor putea sa rezerve si emblemle societatilor.
Asadar, odata numele societatii ales, se poate merge catre pasii urmatori si pregatirea restului de acte pentru inmatricularea firmei.
Este bine de avut in vedere faptul ca in functie de forma legala a firmei, cererile care trebuie completate si depuse la Registrul Comertului sunt diferite. Astfel, pentru infiintarea unui SRL va trebui completat si depus un anumit formular, in timp ce pentru o intrerpindere individuala, de exemplu, va trebui completat o alta cerere.
Agentii nostri care au experienta in infiintarea de firme va pot ajuta cu obtinerea, completarea si depunerea actelor necesare la inmatriculare. In afara de acestea, va oferim suport si la inregistrarea in scopuri fiscale si servicii de contabilitate.
Pentru a fi considerata firma cu rezidenta romaneasca, o companie va avea nevoie de un sediu social in orasul in care isi va desfasura activitatea. Desi este vorba despre o adresa care va fi folosita de catre autoritati pentru a transmite documente oficiale, sediul social trebuie dovedit la inscrierea firmei la Registrul Comertului prin unul dintre documentele de mai jos:
De asemenea, daca sediul social se va afla intr-un bloc de locuinte, antreprenorul va trebui sa obtina consimtamantul vecinilor si a asociatiei de proprietari.
In cazul in care aveti nevoie de gazduire a sediului social, va putem ajuta cu servicii specializate. Va putem ajuta si sa obtineti un cod EORI pentru societatea dumneavoastra. Totodata , in cazul in care aveti o companie si doriti sa o extindeti prin infiintarea unei sucursale sau a unei filiale, echipa noastra va poate ajuta.
Formularul de inmatriculare a firmei este pus la dispozitie de Registrul Comertului din orasul in care va fi inregistrata firma. Cererea de inregistrare ofera facilitatea de a inregistra societatea si in scopuri fiscale si de obtinere a autorizatiilor de functionare.
Nu trebuie sa va faceti griji pentru completarea si depunerea actelor, deoarece de acestea se pot ocupa reprezentantii nostri printr-o imputernicire. Astfel, nu numai ca nu va trebui sa mergeti pe la diverse autoritati sau notariate, nu va trebui nici sa mergeti la Registrul Comertului pentru a depune aceste acte.
Un pas important la infiintarea unei firme este deschiderea contului bancar pentru depunerea capitalului social al acesteia. Pentru aceasta etapa, vor trebui pregatite si depuse la banca aleasa cateva documente, printre care Actul Constitutiv, dovada rezervarii numelui, precum si actul de identitatea al persoanei desemnate sa deschida contul. Ulterior, va trebui desemnata o persoana (unul sau mai multi administratori) care vor tine lagatura cu banca pentru divrese operatiuni.
Extrasul de cont va trebui depus la Registrul Comertului ca dovada a varsarii capitalului social.
Desi nu este un act de infiintare a firmei propriu-zis, specimenul de semnatura al administratorului sau administratorilor (unde sunt mai multi) este cerut de Registrul Comertului. Acesta trebuie, de asemenea, legalizat la un birou notarial.
Un alt document ce trebuie obtinut la infiintarea unei firme in Romania este extrasul de cont bancar prin care se face dovada depunerii capitalului social. Acesta este eliberat intr-o zi de catre banca la care a fost depusa suma reprezentand capitalul companiei.
Administratorii firmei vor fi nevoiti sa depuna si declaratii pe propria raspundere prin care isi asuma responsabilitatea indeplinirii calitatilor pentru care au fost numiti.
Alte documente, printre care diverse cereri sunt eliberate de catre Registrul Comertului.
Oamenii de afaceri straini care vor sa deschida firme in Romania si au nevoie de ajutor pot conta pe noi pentru indeplinirea tuturor formalitatilor in fata autoritatior in tara, inclusiv pentru inregistrarea in scop de TVA. Pentru acestea vom avea nevoie de o imputernicire.
Cei care doresc sa infiinteze firme in Romania trebuie sa stie ca una dintre etapele importante in finalizarea procedurii de inmatriculare este inregistrarea in scopuri fiscale si obtinerea codului TVA.
Inregistrarea in scopuri de TVA nu trebuie realizata de la inceputul activitatilor comerciale, societatile putand sa astepte pana ce ating pragul obligatoriu de plata a TVA-lui, insa inregistrarea in scopuri fiscale trebuie avuta in vedere inaintea demararii activitatilor propriu-zise ale firmei.
La inregistrarea in scopuri fiscale, trebuie pregatita o cerere care se va depune la ANAF. Depunerea acesteia nu trebuie sa se faca mai tarziu de 30 de zile de la inmatricularea firmei.
In ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA, trebuie pregatite mai multe documente, printre care:
Aceasta este una dintre cele mai simple proceduri de urmat la inmatricularea unei firmei, iar daca aveti nevoie de ajutor, va punem la dispozitie servicii complete de contabilitate, astfel incat sa nu va faceti griji pentru intarzieri si penalitati in cazul in care nu sunteti familiarizat cu procedurile contabile.
Ultimul pas la infiinatrea unei firme este obtinerea autorizatiei de functionare si, dupa caz, al oricarei alte licente speciale, in functie de activitatile desfasurate de societate si de domeniul in care aceasta va activa.
Astfel, actele din care rezulta inmatricularea firmei – Certificatul de Inmatriculare – va trebuie depus alaturi de alte documente justificative si o cerere adresata autoritatii competente din judetul in care societatea isi desfasoara activitatea.
In timp ce unele avize sunt emise de primarie, altele sunt eliberate de diverse autoritati, iar printre cele mai frecvente se numara urmatoarele:
Specialistii nostri va vor explica pas cu pas documentele pe care trebuie sa le pregatiti in functie de domeniul in care va activa firma dumneavoastra.
Actele necesare infiintarii societatilor care desfasoara activitati restranse sunt mai putine. Printre acestea PFA-urile si II-urile sunt preferate de multi antreprenori care vor sa demareze afaceri mici de tip familial. Acestia vor trebui sa pregateasca cererea pusa la dispozitie tot de Registrul Comertului care va trebui sa contina semnaturile tuturor membrilor familiei care vor participa la activitatile comerciale. Pe langa acestea, cazierele fiscale ale tuturor participantilor, precum copii dupa actele de identitate ale acestora.
De asemenea, nu trebuie uitata cererea de rezervare a numelui, respectiv a emblemei, daca se doreste.
Aceste doua tipuri de societati, alaturi de intreprinderile familiale, sunt printre cele mai simple forme juridice din Romania. Va putem oferi si servicii de contabilitate in mai multe orase ale tarii pentru acestea.
Agentii nostri va stau la dispozitie pentru ajutor la pregatirea si depunerea actelor necesare la inmatricularea oricauri tip de societate. Astfel, va oferim servicii personalizate de infiintare firme, durata de inregistrare fiind redusa la minimum, astfel incat sa nu trebuiasca sa mergeti dintr-un loc in altul pentru a redacta si notariza diferite documente. Va invitam sa vizionati si video-ul nostru:
In ultimii ani, Romania s-a delimitat ca o tara care atrage investitori straini nu doar din Europa, ci si de pe alte continente. Industria auto este cea mai relevanta in acest sens, insa si comertul cu amanuntul a luat amploare, avand in vedere numarul mare de firme din acest domeniu.
Conform unui raport elaborat de Termene.ro si prezentat de economica.net, la inceptului lunii martie 2020 :
Nu ezitati sa ne contactati daca aveti nelamuriri legate de infiintarea oricarui tip de firma. Puteti conta pe noi pentru informatii actualizate legate de legislatia in vigoare, dar si pentru alte servicii, cum sunt cele de contabilitate.