Antreprenorii care decid sa isi inceapa propria afacere au de urmat un set de pasi obligatorii pentru inregistrarea companiei la Registrul Comertului. Echipa noastra va poate oferi servicii complete de infiintare a unei firme in cazul in care aveti nevoie de asistenta specializata pe durata acestor etape.
Va punem la dispozitie o platforma – LaRegistru – cu ajutorul careia puteti infiinta online firma dvs.
In continuare va prezentam etapele infiintarii unei firme in Romania:
Firmele inmatriculate in Romania pot obtine si coduri EORI pentru activitati de import-export pe teritoriul UE.
Table of Contents
Primul pas firesc pentru a initia o actiune de antreprenoriat este alegerea unui nume pentru sociatate si rezervarea acestuia.
Echipa noastra va verifica pentru dvs. la Registrul Comertului trei variante de denumire, dupa achitarea costului unei singure cereri, pentru a facilita demersul dumneavostra.
Stabilirea unui obiect de activitate principal este obligatorie, initiatorul avand totodata optiunea unui numar nelimitat de obiecte de activitate secundare.
In vederea alegerii activitatilor trebuie studiate cu mare atentie categoriile cuprinse in codul CAEN. Va indicam sa apelati la asistenta unui specialist – echipa noastra va sta la dispozitie pentru acest tip de consultanta, cu orice detaliu de care dumneavoastra aveti nevoie.
Va recomandam sa alegeti cat mai multe domenii de activitate in actul constitutiv al societatii, domenii pe care considerati ca ar putea aparea oportunitati de dezvoltare in timp. Orice alta adaugare ulterioara va consuma doua resurse extrem de importante pentru orice antreprenor: bani si timp.
O societate poate functiona in diverse forme juridice. Iata variantele cele mai des intalnite si utilizate:
Nota: Totodata, se va tine cont de urmatoarele doua aspecte extrem de importante:
Pentru a stabili sediul social al unei societati este necesara incheierea unui contract de sediu social, inchiriere/subinchiriere sau de comodat intre proprietarul imobilului si viitoarea societate comerciala. In cazul in care societatea isi da desfasura activitatea intr-un bloc, este important ca administratorul companiei sa obtina un acord al asociatiei de proprietari precum si acordul vecinilor. Echipa noasta va poate oferi servicii de gazduire sediu social, caz in care acest pas este simplificat.
Actul Constitutiv va contine elemente specifice fiecarei forme de organizare juridica alese pentru societatea in cauza – elemente pentru care echipa noastra va sta la dispozitie pentru a le puncta si explica in detaliu, in vederea functionarii eficiente a societatii pe care dvs. o infiintati. De asemenea, acest act va contine informatii despre domeniul de activitate (principal si secundar), sediul social si datele de identificare ale asociatilor si administratorului.
Asociatii si administratorii societatii nou-infiintate vor fi nevoiti sa semneze si sa depuna declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au antecedente penale si ca indeplinesc toate conditiile legale necesare pentru detinerea acestor calitati. Administratorul este nevoit sa ofere si un specimen de semnatura.
Nota: Este dezirabil ca asociatii unei societati, indiferent de tipul acesteia, sa fie si administratori. In acest fel, acestia pot fi si angajati ai societatii respective.
Aportul in bani la capitalul social este obligatoriu la constituirea oricarei forme de societate, iar pentru un SRL acesta este de 200 RON. Capitalul social se depune intr-un cont bancar deschis in prealabil la o banca la alegere. In momentul deschiderii contului si depunerii, va fi nevoie sa prezentati Actul Constitutiv precum si alte documente, in functie de cerintele bancii.
Inregistrarea societatii (atat pentru inregistrare SA, cat si pentru inregistrare SRL) se va face la Biroul Unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunalul in a carui raza se va afla sediul societatii comerciale. Inmatricularea societatii se va efectua in cazul in care documentele depuse sunt complete si corecte. In cazul in care societatea primeste aviz pozitiv, veti ridica (in termenul indicat) Certificatul de inregistrare al firmei si Certificatul constatator.
In cazul in care pentru desfasurarea unor activitati este necesara obtinerea unor autorizatii sau avize, acestea se vor obtine ulterior inregistrarii societatii de la autoritatile competente. Alti pasi sunt: depunerea Declaratiei de inregistrare fiscala (in termen de 30 de zile de la infiintare), obtinerea unui chitantier (in cazul un care este necesar), precum si inceperea demersurilor legale pentru angajarea de personal.
Unul din pasii importanti la infiintarea unei firme este obtinerea codului de TVA.
Echipa noastra va pune la dispozitie servicii complete pentru infiintarea unei firme in Bucuresti. Ne puteti contacta pentru mai multe detalii.