Atunci cand o firma doreste sa isi suspende activitatea temporar este necesara depunerea unor documente la Registrul Comertului si achitarea unor taxe. Deoarece vor fi doar inactive temporar si nu isi inceteaza definitiva activitatea, acestea vor trebuie sa mai indeplineasca unele obligatii. Perioada maxima pe care o firma isi poate suspenda activitatea, din proprie initiativa, este de 3 ani conform legii. Exista diferente intre suspendarea activitatii din proprie initiativa si suspendarea de catre Fisc. Totusi, in ambele situatii, firma isi pastreaza personalitatea juridica, fiind titular de obligatii si drepturi restrictive impuse de statutul de inactivitate.
Table of Contents
Pentru ca o firma sa isi suspende temporar activitatea este necesara inregistrarea la ONRC a mentiunilor in cauza prin depunerea urmatoarelor documente:
Documentele trebuie indosariate in dosar cu sina si numeroatate si se depun la ONRC fizic, prin posta sau online(semnate electronic).
Va ganditi la demararea unei afaceri? Infiintarea unui SRL este una dintre cele mai bune decizii in acest scop, astfel ca aceasta are foarte multe beneficii: de la diverse avantaje fiscale, la un numar mare de coduri CAEN care poate fi folosit pentru activitatile acesteia, specialistii nostri va pot oferi si alte informatii despre ea.
Pe langa intocmirea si depunerea documentatiei necesare, se achita anumite taxe, incluzand ulterior dovelize platilor in dosar. Taxele de registru sunt de 72 lei pentru fiecare sediu autorizat pe baza declaratiei pe propria raspundere. In plus, se adauga si tariful de publicare in Monitorul Oficial.
Dupa ce procesul de suspendare s-a finalizat, iar firma este inregistrata la ONRC ca avand activitatea suspendata, aceasta nu mai poate emite facturi sau desfasura activitatea pentru care a fost autorizata. Insa, aceasta poate mentine conturile bancare si gestiona capitalul detinut, poate incasa sume din raporturile juridice incheiate inainte de suspendare si isi poate apara pozitia in cazul unui eventual litigiu.
Pe de alta parte, odata cu suspendarea activitatii la ONRC, modificarea apare imediat si la Fisc, anulandu-se astfel codul de TVA. Totusi, in aceasta perioada, activitatea administrativa poate fi desfasurata: plata salarii, sediu, chirii etc. Astfel, firma poate primi facturi pe care le poate achita. In plus, firma poate face achizitii care insa nu se pot deduce sau amortiza. Insa, cel mai important, firma este in continuare obligata sa depuna declaratiile fiscale sau sa solicite la ONRC regimul derogatoriu, pentru a nu mai depune aceste declaratii.