Site-ul nostru web folosește  cookie-uri în scopuri statistice

Articole

Rezervare nume firma

Rezervare nume firma

Rezervarea numelui firmei reprezinta unul dintre primii pasi necesari in deschiderea unei noi companii si se realizeaza la Oficiul Registrului Comertului corespunzator razei in care se afla sediul social. Este recomandat ca antreprenorii sa propuna trei nume diferite pentru companie, din pricina faptului ca rezervarea se face la nivel national.

Acesta este numai unul dintre pasii necesari in procesul de infiintare firma in Bucuresti insa antreprenorii sunt nevoiti sa respecte in totalitate prevederile pentru alegerea numelui.

Documentele pentru rezervarea numelui firmei

Lista de mai jos cuprinde informatiile necesare pentru rezervarea unui nume pentru firma la ONRC:

  • date identificare solicitant: nume, domiciliu, carte identitate, CNP, precum si functia.
  • denumiri companie: cele trei nume propuse pentru companie, inscrise in ordinea preferintelor.
  • documente suplimentare: in cazul in care cererea este insotita de documente aditionale, acestea vor fi specificate.
  • date transmitere comunicare: este necesar ca solicitantul sa ofere datele pentru transmiterea comunicarii rezultatului rezervarii.

Rezervarea se face pe o perioada limitata, urmand ca dupa expirarea acestui timp sa se poata face o noua rezervare. Cei interesati de infiintare firma in Bucuresti si in tara trebuie sa stie ca pentru unele tipuri de nume, precum cele care contin cuvinte precum universitate, scoala, institut, national, etc, este nevoie de acord special.

De retinut este ca, inainte ca o denumire sa fie atribuita unei firme, se verifica daca mai exista o alta firma cu aceeasi denumire sau daca denumirea prezinta suficiente elemente distinctive fata de firmele deja existente.

Apoi se trece la intocmirea restului de documente pentru inființare dupa ce denumirea este rezervata. 

Procedura de rezervare a denumirii unei firme se poate face in 2 moduri:

  • in persoana, direct la Registrul Comertului;
  • online, prin intermediul portalului ONRC.

Unele documente pot fi pregatite de catre specialistii nostri, cum ar fi statutul companiei si documentele sediului. Dar pentru altii, cum ar fi specimenul de semnatura, veti avea nevoie de ajutorul unui notar. Daca nu aveti un loc pentru sediul companiei, va putem ajuta cu un sediu virtual prin intermediul serviciilor de gazduire pentru infiintare a unui SRL.

Alte conditii pentru infiintare firma in Bucuresti

Rezervarea numelui pentru viitoarea firma reprezinta numai unul dintre pasii necesari pentru infiintare firma in Bucuresti. Antreprenorii sunt nevoiti si sa pregateasca documentele constitutive, care vor include toate detaliile lagate de activitatea companiei, sediul social si informatii despre administrator si actionari.

Actele necesare pentru infiintarea unui SRL sunt:

  • cererea scrisa de inregistrare;
  • actul constitutiv;
  • contractul referitor la spatiul destinat activitatii firmei;
  • actul de proprietate;
  • declaratie pe proprie raspundere a Asociatului sau Administratorului;
  • actul de identitate al administratorului;
  • dovada achitării taxelor de inmatriculare.

Actele necesare pentru infiintarea unui PFA:

  • rezervarea de denumire;
  • cerere scrisa de inregistrare;
  • declaratia-tip pe propria raspundere referitoare la desfasurarea activitatii;
  • actul de identitate;
  • dovada asupra spatiului;
  • specimenul de semnatura.

Reguli rezervare denumire firma

Pentru firmele de tip PFA si intreprindere individuala, denumirea firmei se compune din numele complet al titularului, urmat de sintagma „Persoana Fizica Autorizata”, respectiv „Intreprindere Individuala”.

Pentru firmele de tip SRL, rezervarea denumirii solicita multa atentie deoarece denumirile care nu prezinta suficiente elemente distinctive fata de altele deja existente, nu vor fi acceptate.

Poti introduce elemente distinctive pentru a asigura rezervarea denumirii firmei. Denumirea distincta a unei firme este atunci cand aceasta nu este una generica sau uzuala si atunci cand nu este identica sau similara cu alte firme inregistrate anterior. Unicitatea denumirii firmei se apreciaza atat din topica cuvintelor care formeaza denumirea, cat si din punctul de vedere al grafiei.

Date statistice

Este important sa luam in calcul ca, in primele luni ale acestui an, in Romania, au fost infiintate peste 49.210 companii. Gasiti mai jos statistici privind numarul de companii infiiintate din anii recenti:

  • 2024: 49.210 companii;
  • 2023: 51.707 companii;
  • 2022: 47.556 companii.

Intrebari frecvente despre infiintarea unei firme

Cui se potrivesc activitatile de tip SRL?

Persoanelor ce dezvolta afaceri mici si medii.

Cui se potrivesc activitatile de tip PFA?

Persoanelor ce dezvolta afaceri mici.

Este necesar capital social obligatoriu SRL/PFA?

Nu.

Echipa noastra poate asigura serviciul de rezervare nume pentru companii?

Da, aceasta este o etapa de care se pot ocupa agentii nostri.

Cat timp dureaza sa inregistrez un SRL/PFA?

Minim o saptamana.

Este obligatoriu ca un SRL/PFA sa detina un sediu social?

Da, conform Legii societatilor.

Cate variante sunt necesare pentru denumirea unui SRL?

Este de nevoie de cel putin 3 variante.

Ce varianta exista pentru denumirea unui PFA?

Numele de familie al persoanei care il inregistreaza.

Este necesar deschiderea unui cont bancar pentru SRL/PFA?

Da.

Echipa noastra poate asigura support in redactarea documentelor de infiintare pentru SRL/PFA?

Da, acesta este unul dintre serviciile de care puteti beneficia daca alegeti sa colaborati cu noi.

Expertii nostri va pot ajuta cu mai multe informatii despre infiintari firme in Bucuresti si in tara. Va invitam sa ne contactati pentru o lista completa a serviciilor oferite.